ورود ثبت نام 22 89 26 88 09017980467

logo فیزیوتراپی شریعتی

021-22 89 26 89
پذیرش کلینیک
پرسش و پاسخ
فیزیوتراپی شریعتی /  مقالات / آرنج گلف بازان

آرنج گلف بازان

دکتر اکبر رضایی

منتشر شده در : کیهان ورزشی - 1395

همانطور که در سری گذشته در مورد آسیب  آرنج تنیس بازان صحبت گردید در این سری دقیقا آسیب مشابه آن را که در گلف بازان مشاهده می شود را مورد بررس قرار خواهیم داد.

متن کامل مقاله :


همانطور که در سری گذشته در مورد آسیب  آرنج تنیس بازان صحبت گردید در این سری دقیقا آسیب مشابه آن را که در گلف بازان مشاهده می شود را مورد بررس قرار خواهیم داد.

آرنج گلف بازان نیز شامل آسیب به تاندون های قسمت داخلی مفصل آرنج که باعث التهاب زایده اپی کوندیل داخل بازو و درد در سمت داخل آرنج می شود. از نظر شیوع به مراتب کمتر از آرنج تنیس بازان دیده می شود. و این نیز به دلیل استفاده بیش از حد از مفصل در کارهای زیاد و تکراری ایجاد می شود. علت، علائم بالینی و درمان  آرنج گلف بازان مانند آرنج تنیس بازان است.

درمان آسیب گلف بازان :
- اجتناب از حرکاتی که شدت درد را افزایش میدهند

-    استفاده از داروهای ضد التهاب

-   استفاده از بریس های خاص آرنج و ساعد

   - تزریق داروهای کورتیکوستروئیدی در محل تاندون

    سرما درمانی و تحریک الکتریکی و شوک ویو تراپی Shock wave therapy توسط فیزیوتراپیست کارآزموده

    انجام حرکات نرمشی کششی و سپس تقویتی برای عضلات ساعد

در صورتیکه انجام درمان های ذکر شده به مدت کافی نتواند درد بیمار را کاهش دهد ممکن است پزشک معالج تصمیم به عمل جراحی بگیرد. در حین عمل جراحی پزشک ارتوپد برش های ظریفی در محل اتصال تاندون عضلات خم کننده مچ دست به برجستگی اپی کندیل داخلی میدهد تا کشش بر روی تاندون کم شود. همچنین در صورت ایجاد بافت های ناجور در داخل تاندون آن بافت ها خارج میشوند.
درمان های فیزیوتراپی درآرنج گلف بازان و آرنج تنیس بازان

درمان های دیگر فیزیوتراپی در درمان آرنج گلف بازان و آرنج تنیس بازان این ضایعه نیز بسیار تأثیر گذار است. این درمان ها شامل ماساژ لیزر درمانی و استفاده از مدالیته های مربوطه می باشد. در مراحل ابتدایی استفاده از بانداژهای حمایتی و اسپلینت (آتل) یکی از بهترین درمان ها است. این وسیله هم نقش حفاظتی داشته و هم باعث کاهش درد آرنج گلف بازان و آرنج تنیس بازان می شوند.

می توانید این وسیله را شب ها باز کنید، زیرا بستن آن به صورت مداوم باعث ضعف عضلات می شود. استفاده از کمپرس یخ در مراحل حاد در هر دو ساعت یکبار به مدت ده دقیقه به کاهش درد خیلی کمک می کند. دقت داشته باشید یخ نباید تماس مستقیم با پوست داشته باشد.
مرحله دوم درمان ها شامل تمرینات ورزشی است

این تمرینات هم به افزایش گردش خون منطقه کمک کرده و هم باعث کاهش چسبندگی ها می شوند

1- استفاده از توپ های نرم برای تقویت عضلات مچ دست، یک توپ نرم را در دست گرفته و با انگشتان دست آن را فشار داده و سپس رها کنید. این حرکت را 2 بار در روز و هر بار به مدت 10 -15 دقیقه انجام دهید.

2- تمرینات کششی: در حالت نشسته یا ایستاده دست مورد نظر را با آرنج صاف از ناحیه مچ و انگشتان به سمت خود بکشید و تا 10 شماره نگهدارید و 2- 3 بار در روز، هر دفعه 10 بار تکرار کنید.

3- تمرینات تقویتی: در این تمرین می تواند با استفاده از وزنه های 400 تا 500 گرمی عضلات مچ دست را تقویت کنید.

بازگشت

مقالات مرتبط :

آرنج تنیس بازان

1395

انگشت چکشی

1395

گانگلیون مچ دست

1395

بیماریها های مرتبط :

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای فیزیوتراپی مرکزی شریعتی محفوظ است.
اطلاع رسانی
کاربر گرامی!

به اطلاع می رساند،
 به علت عملیات مخابرات کلیه تلفن های کلینیک موقتاً قطع می باشد.خواهشمند است با شماره واتساپ کلینیک در ارتباط باشید.

باتشکر
مدیریت کلینیک فیزیوتراپی شریعتی

انصراف
ورود به سامانه